خانوم‌کوچیک

برش‌هایی از "من" که فارغ از هرچیزی باید بنویسد.. 🪴

خانوم‌کوچیک

برش‌هایی از "من" که فارغ از هرچیزی باید بنویسد.. 🪴

خانوم‌کوچیک

اعتیاد به نوشتن از اون دسته از اعتیادهایی هست که نه میشه ترک کرد و نه آدم اصلا می‌خواد که ترک کنه . گاه‌گاهی سرک میکشه تو زندگی من و میگه بنویس ، که اگر ننویسی انگار به فعل نرسیدی کلا..
برای همین هم
می‌نویسم . از حدودا سال 92..
خانه به دوش طورانه البته .


کانال ایتا :

https://eitaa.com/bejana

نویسندگان

هم خوبم ، هم بد..

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۰۷ ب.ظ

بدنم هنوز میخاره :) ، دون دون‌هام بهتر شده از دیشب ولی هنوز اذیت‌کننده‌اس.. 

از شنبه خونه مامانمم ، فقط کتاب آموزش فلسفه رو با خودم آوردم و اصول کافی رو هم تو گوشیم دارم . 

الان تصمیم گرفتم که دوباره شروع کنم . یک هفته‌اس هیچی درس نخوندم ! 

کتاب آموزش فلسفه رو ۱۵۰ صفحه‌اش رو خوندم و حدودا ۲۰۰ صفحه‌اش مونده . 

جلد ۲ کافی رو ان شاءالله این هفته تموم می‌کنم . خوش‌حالم که تا قبل از جراحیم این ۲ تا کتابم رو تموم می‌کنم . درمورد فلسفه ، برای من اولین قدم سخت‌ترین بود که الحمدلله برداشتم . امید داریم...

 

الان که پست رو گذاشتم  درسم رو شروع می‌کنم ، حتی اگر حالم بد باشه بایددد حداقل ۱۰ ، ۱۵ صفحه‌ای فلسفه رو بخونم و بعدش ۲ تا باب کافی می‌خونم . با نگاهِ امام صادق علیه‌السلام و عشق ...

 

  • [ زینبم ]

نظرات (۴)

سلام زینب جان 

خدا قوت 

ان شاء الله که زندگی برات مسیر تعالی باشه ...

پاسخ:
قربان شما عزیزدل
ممنونم ..

سلام

توی چند وقت 150 صفحه اش رو خوندین؟

پاسخ:
سلام 
الان نگاه کردم دیدم دقیقا ۱ ماه شده. 

اگر از من میپرسین خیلی تند خوندین

در قید زمان نباشید برای اینا

 

حداقل 6 ماه تا یک سال براش وقت بذارید

کتب سنگین تر رو بابت هر کتاب 5 سال هم وقت بذارید ضرر نکردید

 

پاسخ:
بله درست می‌فرمایید کاملا.
البته این‌ها که الان دارم می‌خونم و دو سه تا کتاب بعدی واقعا متن خیلی روونه و بیان اصلا پیچیدگی نداره و نخوام هم خیلی تند پیش میره اصلا .
اما یکی منطق جناب مظفر رو استاد فرمودن که ۲ سال براش وقت بذارم و بعدش هم کتب بعدی فلسفی حالا احتمالا من نفس جناب ابن‌سینا رو بخونم دقیق‌تر یک‌بار و بعدش شاید اشراق .. برای این کتاب‌ها دقیقا باید ۴، ۵ سال وقت بذارم و من هم عجله‌ای ندارم . 
برای خوندن عجله‌ای ندارم.. اما از عقب افتادن و وقفه افتادن‌هایی که سر راهم پیش میاد بیزارم.....

اما این که میگید تند خوندم واقعا خوشحال کننده‌اس 
این‌قدر که ناامیدم از خودم و همش احساس عقب‌موندگی دارم.

من شاید زیاد درگیر کتب فلسفی بودم

اما معتقدم الان هر مقدار درکی که از معقولات دارم مال خوندن بیست صفحه از یک کتاب حدودا ۲۰۰ صفحه ای هست که خوندن اون بیست صفحه حدود چهار سال زمان برد...

متن خیلی روانی هم داشت، اصلا ثقیل نبود

طوری که توی سال دوم یا سومی که اون کتاب رو میخوندم یه طلبه ای رو دیدم که میگفت توی این سه ماهه تابسون کل اون کتاب رو خوندم

 

مثلا شما در مورد چیستی برهان در این کتابی که دارید مطالعه میکنید در حد یک یا دو پاراگراف میخونید

بستگی له خودتون داره چقدر بخواید روی این برهان تعمق کنید و صرفا درگیر چارچوب منطقی ساختار برهان نشید...

رهاورد برهان باید یقین باشه

وقتی برهان از اسماالله هست و بر انسانی تجلی میکنه یقین به همراه میاره

حالا به این اکتفا میکنیم که ماده استدالات باید از اون دسته بندی شش؟ گانه باشه که از تجربیاته یا بدیهیاته یا متوتراته یا...؟!!!

 

از برهان و خوندن برهان باید به سنت الهی برسیم... 

چون حق متعال بر اساس برهان احتجاج میکنن لذا شما در خوندن مقوله برهان یه دوره جامعه شناسی با نگاه برهانی هم خواهید داشت...

 

وقتی میگم عجله نکنید یعنی پشت همین الفاظ روان، چاههای عمیق معرفتی میتونه باشه، فقط نیاز به تعمق داره

 

 

پاسخ:
بله کاملا متوجه منظورتون شدم . من خودم هم وقتی به عقب برمی‌گردم بعضا همین حس رو دارم 
مثلا همین کتاب نفس شفا رو که گفتم؟ خب من یه کتاب خلاصه فلسفه مشاء رو خوندم و از بین اون همه قسمت‌های مختلف ، اون نمطی که مربوط به نفس بود برام فوق‌العاده بود و دنیا دنیا زایش تفکر داشت.. برای همین تصمیم گرفتم نفس رو بخونم مفصل . چون حس می‌کنم کلید راه‌گشا برای خیلی از تعمق‌های بنده هست... و به قول شما باید مزه مزه جلو برم و فکر کنم . 

و در مورد اصل کلامتون ، چقدر فیلسوف هستن که نتونستن اون پیوند بین فلسفه و ولایت و.. رو پیدا کنن . خدا توفیق بده ما گم نشیم و جلوات وجود رو تعقل کنیم و کامل شیم..
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">