خانوم‌کوچیک

برش‌هایی از "من" که فارغ از هرچیزی باید بنویسد.. 🪴

خانوم‌کوچیک

برش‌هایی از "من" که فارغ از هرچیزی باید بنویسد.. 🪴

خانوم‌کوچیک

اعتیاد به نوشتن از اون دسته از اعتیادهایی هست که نه میشه ترک کرد و نه آدم اصلا می‌خواد که ترک کنه . گاه‌گاهی سرک میکشه تو زندگی من و میگه بنویس ، که اگر ننویسی انگار به فعل نرسیدی کلا..
برای همین هم
می‌نویسم . از حدودا سال 92..
خانه به دوش طورانه البته .


کانال ایتا :

https://eitaa.com/bejana

نویسندگان

با الغارات محرمُ سر می‌کنم ..

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳ ق.ظ

شما رو نمی‌دونم اما من محرم امسالم رو با الغارات دارم می‌گذرونم..

تو اوج روضه ، حال و هوای غربت امیرالمومنین علیه‌السلام من رو بیشتر از هرچیزی می‌گریونه !

روضه‌خون از مصیبت‌های پسرِ علی علیه‌السلام می‌خونه و من به این فکر می‌کنم که اگر کار به حکمیت نمی‌رسید و اگر زمانی که مولا فریاد می‌زدن که ما در یک قدمی پیروزی هستیم ، مردم خودشون رو به خواب نمی‌زدن و زن و بچه و پولشون رو بهونه نمی‌کردن و مرد و مردونه می‌جنگیدن ؛ پرچم معاویه رو به زمین می‌زدن و اصلا کار به دست یزید نمی‌افتاد که چنین و چنان کنه... 

کار به دست یزید نمی‌افتاد... 

الغارات رو می‌خونم و یک صفحه در میون میگم : 

" خانه‌ات آباد دزیره جان.. " 

که این پویش رو راه انداختی .

من قبلا زندگی‌نامه مفصل امیرالمومنین علیه‌السلام رو خونده بودم و دیگه ضرورت مرور کردنش رو اصلا احساس نمی‌کردم . اما با خوندن الغارات فهمیدم که شدیداااا نیاز داشتم به خوندن چنین کتابی ⚘

 

اما

اگر در سقیفه بیعت شکنی نمی‌کردن ، این روزها شوم‌ترین روزهای تاریخ نبود...

خونِ اباعبدالله علیه‌السلام قبل از هرکسی گردن ۳ مرد و یک زنه..

 

 

 

  • [ زینبم ]

نظرات (۳)

عزیز من ... الهی که همین یادهای شما منو نجات بده ، به خودم که امیدی ندارم ...

پاسخ:
شما خودت امیدی خانوم ⚘

بعد از این برید سراغِ " کتاب آه" ؛ خوندنش در ایام محرم لطف دیگری داره

پاسخ:
اسمش رو زیاد شنیدم
می‌خونم ان شاءالله 
ممنون. 
  • میم مثل حنانه
  • دقیقا...دقیقا همونجایی که حضرت امیر کلی خون دل میخوردن که ای مردم فرصت خوبیه معاویه رو شکست بدید و مردم توجه نمیکردن و نشد... اونجا کلی خون دل خوردم که میشد جلوی وقوع عاشورا رو گرفت...به قول یکی از دوستام میگفت جنس مظلومیت امام علی فرق داره..فداش بشم..

    ولی اینارو که ادم میخونه بهش ثابت میشه تاریخ همیشه ضربه از حاکم بد نخورده. بزرگترین ظلم تاریخ رو مرد، خودشون  به خودشون کردن...

    پاسخ:
    واقعاااا مردم خودشون به خودشون ظلم کردن
    خیلی دردناک بود خوندن این ماجراها و هیچ‌وقت خوندنش تکراری نمیشه
    مثل روضه اباعبدالله که هیچ‌وقت برای آدم تکراری نمیشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">